Københavns Lufthavne
Designguide
I Københavns Lufthavne er vi stolte af vores lufthavn. Vores brand er et centralt aktiv i vores virksomhed og derfor er det vigtigt, at det altid fremstår ensartet og professionelt i alle medier og på alle kommunikationskanaler.
Om designguiden
Hver gang passagerer og øvrige stakeholdere er i kontakt med Københavns Lufthavne danner de sig et indtryk af lufthavnen. Vores visuelle identitet er således løbende med til at skabe og vedligeholde opfattelsen af vores stærke brand. Derfor er det også vigtigt, at vi i vores visuelle udtryk og kommunikation altid afspejler vores værdier og fremstår på ensartet hver gang vi kommunikerer på vores mange forskellige kontaktpunkter med både passagerer og stakeholdere.
Hensigten med denne designguide er derfor at samle og beskrive de visuelle elementer, der tilsammen skaber en stærk og unik identitet. På siden finder du vejledninger og beskrivelser på, hvordan fx vores logo eller andre grafiske elementer skal indgå, så det stemmer overens med vores visuelle identitet.
Retningslinjer for alle internt og eksternt
Sitet beskriver hovedelementerne i vores visuelle brand identitet, hvordan de skal bruges og konkrete eksempler på anvendelse. Det udstikker således retningslinjer, der skal bruges af alle i virksomheden, såvel som eksterne bureauer, trykkerier mv., der har ansvar for design og produktion af visuel kommunikation for Københavns Lufthavne.
Vigtige byggesten
Ensartethed, genkendelighed og sammenhæng er vigtige byggesten i opbygningen af Københavns Lufthavne som et stærkt brand. Derfor er det vigtigt, at du tager dig tid til at sætte dig ind i vejledninger og beskrivelser.