Du har naturligvis mulighed for at rette henvendelse til CPH, hvis du har spørgsmål, klager eller lignende.
2.4.1 Personoplysninger der behandles:
Hvis du kontakter CPH har typen af henvendelse samt måden, hvorpå du kontakter os, betydning for, hvilke personoplysninger CPH behandler om dig.
Uanset om du kontakter os på mail, via webformular, telefon eller sociale medier vil vi altid behandle følgende oplysninger:
- Dit navn
- De oplysninger du afgiver for at CPH kan behandle din henvendelse
Henvender du dig via e-mail, sociale medier eller vores webformular vil vi desuden behandle din e-mailadresse og evt. profilnavn. Når du ringer til CPH vil vi også behandle dit telefonnummer, samt oplysninger om opkaldet, herunder en optagelse af telefonsamtalen. I de tilfælde, hvor dit opkald medfører oprettelse af en skriftlig sag, vil CPH også behandle din e-mailadresse.
CPH tilstræber kun at behandle relevante og nødvendige oplysninger om dig. Derfor vil formålet med din henvendelse have indflydelse på, hvilke andre oplysninger, CPH kan behandle om dig.
Parkering
Hvis du henvender dig vedrørende parkering, vil CPH typisk også behandle oplysninger om:
- Din parkeringsbooking.
- Din nummerplade.
- Dine betalingsoplysninger.
Klage
Hvis du henvender dig med en klage, vil CPH typisk også behandle oplysninger om:
- Hændelsen du ønsker at klage over, herunder hændelsessted og tidspunkt.
- følsomme personoplysninger i form af eksempelvis helbredsoplysninger og oplysninger om race og etnisk oprindelse.
Erstatningskrav
Hvis du henvender dig med et erstatningskrav, vil CPH typisk også kunne behandle oplysninger om:
- Hændelsen du ønsker erstatning for, herunder hændelsessted og tidspunkt.
- følsomme personoplysninger, herunder helbredsoplysninger.
Kundetilfredshedsundersøgelse
Hvis du deltager i vores kundeservicetilfredshedsundersøgelse, behandler CPH også følgende oplysninger:
- Din besvarelse af tilfredshedsundersøgelsen.
- Din ip-adresse.
- Tidspunktet for din besvarelse.
2.4.2 Formål
Formålet med behandlingen af de personoplysninger du afgiver via e-mail, telefon, sociale medier eller vores webformular er, at CPH kan hjælpe dig og behandle din henvendelse. CPH behandler derudover dine personoplysninger med henblik på udvikling og forbedring af vores kundeservice, herunder de services som CPH anvender. Dette indebærer, at dine oplysninger kan indgå i træning af kunstig intelligens (AI)-løsninger til brug for forbedring af vores kundeservice.
Det betyder, at vi som udgangspunkt behandler dine personoplysninger på baggrund af persondataforordningens artikel 6.1.F (interesseafvejningsreglen). De legitime interesser, der ligger til grund er at kunne besvare din henvendelse, samt CPH's interesse i at yde en god kundeservice.
Henvendelser vedrørende parkeringsbooking
Hvis din henvendelse vedrører din parkeringsbooking, vil CPH behandle dine personoplysninger på baggrund af persondataforordningens artikel 6.1.B (opfyldelse af kontrakt).
Optagelser af telefonsamtaler
Optagelser af telefonsamtaler i kundeservice sker til varetagelse af Security hensyn og kan derudover også bruges til uddannelse af vores kundeservicemedarbejdere, hvis du har givet samtykke til dette. CPH er retligt forpligtet til at optage telefonsamtaler i kundeservice af securityhensyn i overensstemmelse med persondataforordningens artikel 6.1.C, jf. Sikkerhedsplanerne omtalt i luftfartslovens § 70a, stk. 1. Hvis du giver samtykke til, at CPH må anvende optagelsen af telefonsamtalen til brug for uddannelse og udvikling af CPH`s kundeservicemedarbejdere, sker behandling til dette formål i overensstemmelse med persondataforordningens artikel 6.1.A (samtykke).
Behandling af følsomme personoplysninger
I tilfælde af klager eller erstatningskrav, der måtte indeholde følsomme personoplysninger, herunder eksempelvis oplysninger om helbredsforhold, behandles oplysningerne i overensstemmelse med persondataforordningens artikel 9.2.F (for at retskrav kan fastlægges eller forsvares).
2.4.3 Modtagere
Relevante oplysninger kan, i det omfang CPH er forpligtet hertil, videregives til relevante offentlige myndigheder, herunder Trafikstyrelsen, Miljøstyrelsen, og Politiet. Herudover kan oplysningerne videregives til eksterne rådgivere, herunder advokater og forsikringsselskaber, hvis det er nødvendigt.
Vi overlader oplysninger, som håndteres i vores kunderelationssystem (CRM), til vores databehandler, der leverer kunderelationssystemet.
2.4.4 Sletning
Oplysninger, som CPH behandler om dig i forbindelse med besvarelse af din henvendelse, slettes som udgangspunkt 12 måneder efter, at din henvendelse er færdigbehandlet . Hvis oplysningerne er nødvendige for at et retskrav kan fastlægges eller forsvares, kan oplysningerne gemmes i op til 36 måneder efter at henvendelsen er færdigbehandlet i CPH. Opbevaringsperioden på 36 måneder følger den almindelige forældelsesfrist.
Telefonsamtaler, optaget med henblik på varetagelse af sikkerhedsmæssige formål, slettes efter 30 dage.
Hvis du har givet samtykke til, at vi må optage og gemme telefonsamtalen med dig til uddannelsesformål, sletter vi som udgangspunkt optagelsen efter 6 måneder, medmindre du trækker dit samtykke tilbage forinden. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil CPH slette optagelsen hurtigst muligt herefter. Hvis du trækker dit samtykke tilbage inden, der er gået 30 dage, vil CPH fortsat behandle optagelsen til varetagelse af sikkerhedsmæssige formål, hvorefter den vil blive slettet.
De oplysninger, som er indsamlet som led i vores kundetilfredshedsundersøgelse, vil blive anonymiseret efter 1 år.
Oplysninger, behandlet i forbindelse med miljømæssige henvendelser, slettes eller anonymiseres senest 5 år efter henvendelsen er færdigbehandlet i CPH.